Opakowania w branży e-commerce to bardzo szeroki temat. Ze względu na różnorodność sposobów sprzedaży i zakupu produktów, pakowanie nie było nigdy aż tak ważne. Platformy mediów społecznościowych, takie jak Instagram i Facebook, otworzyły możliwości dla dużych i małych marek, aby sprzedawać produkty bezpośrednio konsumentom. Zaprojektowanie udanego opakowania jest trudne, ponieważ musi ono być zoptymalizowane, aby zabezpieczyć produkt, zrobić dobre wrażenie i być przyjazne dla środowiska. Jak więc zaprojektować pakiet, który to wszystko oferuje?
Wybierz dobrą jakość i formę opakowania
Aby opakowanie było trwalsze, marki mogą używać dobrej jakości kartonów, które najlepiej nadają się do wysyłki. Jeśli jednak chcesz, aby Twoje opakowanie było trwałe, musisz unikać oszczędności na jakości opakowania.
Bądź przyjazny dla środowiska
Zrównoważony rozwój to ważny czynnik, który bierze pod uwagę wielu konsumentów – zwłaszcza w e-commerce. Zbyt duża ilość opakowań lub materiałów niezrównoważonych może spowodować, że konsumenci będą negatywnie myśleć o Twojej marce.
Docierając do konsumentów bezpośrednio przez e-commerce, marka nie ma możliwości na zrobienie pierwszego wrażenia poprzez sklepową półkę przed dokonaniem zakupu.
Bądź spójny z przesłaniem swojej marki
Częścią tworzenia atrakcyjnego doświadczenia z rozpakowywaniem jest zachowanie spójności z przesłaniem marki. Opakowanie, które dobrze reprezentuje wartość Twojej marki, to coś więcej niż tylko kolory czy komunikaty wydrukowane na zewnątrz opakowania. Przekaz Twojej marki powinien być obecny na każdym kroku. Obejmuje to rodzaj materiałów opakowaniowych i ich konstrukcję.